úterý 14. června 2016

Zase to jídlo

Včera jsem byla v Praze u doktora a pak jsem se sešla s dcerkou (jednou),
která přiletěla na pár týdnů do Čech.

„A teď račte vstoupit! Ale buďte opatrná, milá dítka. Neztrácejte hlavu! Nejančete! Zachovejte naprostý klid! (Karlík a továrna na čokoládu)“
– Roald Dahl

sladké recepty


Času jsme moc neměly, ve čtyři odpoledne nám jel autobus zpátky do Jablonce.
Takže aspoň oběd a malý nákup triček na léto.
Oběd byl výborný, dala jsem si kuskus s grilovanou zeleninou a krevetami,
Verča si dala bramborové noky s listovým špenátem, lososem a smetanovou omáčkou.
Kuskus jsem párkrát dělala, ale musím trénovat abych se trochu přiblížila tomu z restaurace Coloseum. Mám ještě velké rezervy:)

A doma jsem dostala kurz vaření od dcérky!:)
Ovšem bylo to výborné, ještě jsem to nikdy předtím nejedla a musím říct, že to je vážně k sežrání dobré!


Čokoládový fondánt

  •                                                  
    • NA 4 PORCE (nebo 6 malých v hrnečcích na presso)
    •                100g másla rozpustíme se 100g čokolády (na vaření může být), přidáme kakao holandského typu od oka asi 2 lžičky,
    • Celá 3 vajíčka a 100g cukru vyšleháme do pěny a přilijeme k tomu rozpištěné máslo s čokoládou, přisypeme 50g hladké mouky. 
    •                Formičky-kokotky, nebo hrnky na presso vymažte máslem a vysypejte kakaem. Těsto nelijte až k okraji, vyběhnou v troubě.Dáme do vyhřáté trouby a pečeme cca na 160-180°C tak 10-12 minut. Přesný čas je potřeba vychytat. Ale přestože někdy je mám rozteklé víc a někdy je vyndám pozdě a jsou i uvnitř tuhé, vždycky zmizí bleskovou rychlostí. Společně se zmrzlinou nelze odolat!




1 komentář:

Díky za komentář :)
Andrea