pátek 1. července 2016

Všechno bují a roste...

...i moje maličká bylinková zahrádka se má k světu:)



 Protože naše zahrada je zatím ještě stále (a kdoví jak ještě dlouho bude) v rekonstrukci,
tak jsem bylinky zasázela do starých dětských vaniček.
Mám tam Rozmarýnu, používám moc ráda k pečenému masu a na brambory,
Libeček, který nesmí chybět v polévce,
Petrželku, základ každé kuchyně,
Majoránku,ta dá fantastickou chuť dušené zelenině a do bramboráků-ach!:)
Dobromysl k masu a na sušení na čaj,
Tymián, do omáček a na grilované maso,
Pažitka na brambory a chleba s máslem...
A ještě hrášek máme, ten sázel marek ve škole a pak jsem mu ho přesadila k bylinkám.
Už má konečně lusky a čekáme na den D, kdy sklidíme asi 6 lusků:D)

tady je i Bazalka, které se letos moc nedaří a chybí hrášek, ten byl zasazený později


Vaření bez čerstvých bylinek si nedovedu během sezóny představit. Jídlo má úplně jinou chuť, to sušené bylinky bohužel nesvedou.


Konečně mám k rostlinkám pořádné cedulky. Dřív jsem měla korkové špunty napíchnuté na starých vidličkách a lihovým fixem napsané jméno bylinky. Ale to se mi neosvědčilo, déšť jména po čase umyl. Tak jsem posbírala po domě všechny vařečky a černou barvou přetřela vršky, potom bílým fixem odolným vodě napsala text.
A je to.

Jaké používáte zápichy, jakou máte tu svou zahrádku a které bylinky pěstujete a máte rádi???


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentář :)
Andrea