pondělí 1. srpna 2016

Centrální mozek lidstva...

... na naší zahradě:))
V sobotu jsme likvidovali staré špalky a betonové desky z místa na místo, abychom připravili plochu, kde bude (snad ještě letos) posezení.
Z jednoho špalku se vykulilo vosí hnízdo



Jít fotit blíž jsem si netroufla, bzučelo to kolem strašidelně, ale to divné světlé dole pod kameny, to je ONO. První co nás napadlo, bylo CML :).
Jelikož jsme s M společnými silami centrální mozek lidstva zlikvidovali, tak netuším, co nastane.
Vosy ještě po zbytek dne hledaly kam se jim ztratil dům, ale nakonec usoudily, že je asi někdo přestěhoval a putovaly o dům dál...
V práci se mohlo pokračovat, tak jsem vyrejpala chodníček, který už nebudeme potřebovat, M přenosil betonové desky na hromadu o kus dál a uložil základní kámen (kameny) pro stavbu nové základny. Mám představu, ale jak už jsem za ty roky našeho společného života zjistila, představy se nakonec značně liší od skutečnosti. Někdy je to dobré, jindy horší. Tak uvidíme, jak to dopadne tentokrát. Zahradní nábytek už máme koupený, je v jednom z příspěvků.
Moje představa je asi nějak taková (nalezeno na Pinterest)...





Vím, že bych měla ráda z kamenů nízkou zídku, tak, aby na nikoho nefoukalo, měl pocit soukromí a bezpečí:).
Protože už máme základ (kamennou zídku M stavěl už předloni), bude pokračování asi takové, že se dostaví dvě zídky a jedna částečná, kterou se bude k posezení vstupovat. 


Naše zahrada je spíš taková divočina, hodně kamenů, kapradí, břečťan,.. Vím, že s experimentováním včlenit sem rostliny které nejsou pro místní podmínky vhodné jsem skončila. Sice jim to u nás  slušelo...,


...ale nakonec stejně zmrzly, nebo je posnídají srnky. Tak je jasné, že naše zahrada bude obývána jen rostlinami vytrvalými, které snesou mráz, návštěvu přátel z lesa, moje zahradnické úsilí. Nechci být otrokem vlastní zahrady, chci být se zahradou na jedné vlně:)
Miluji styl anglických zahrad...
(Pinterest)



... a taky ráda sleduji detektivky P.D.Jamesové, Vraždy v Midsomeru, kde jsou kromě příběhu ještě k dívání ty jejich domky a zahrady. Myslím, že to se k našemu domku i hodí. A letos se nám konečně rozjel břečťan, který má za úkol obrůst fasádu kolem dokola. Joo chudák, má hooodně práce:)) Přísavník taky, ale ten na zimu opadává, tak jsme mu nasadili pomocníka.


Sama jsem zvědavá, jak nakonec dopadne sezení a kam se ta naše zahrada postupem času dostane...

Mějte krásný den, na zahradě, nebo jinde 







3 komentáře:

  1. To bolo pekné:-)
    My máme divé včely a sršňov...zatiaľ žijeme v symbióze...levanduľa a byliny to istia,čo sa výsadby týka... psie víno sa už rozbehlo, a teraz mi bude ľúto tam vymieňať plot....s úpravou dvora, vstupu, premiestňovaním hliny, rastlín nás to čaká budúci rok...zatiaľ sa hádame o vizuáli...a furt rozmýšľam, že sa poradím ,,permakultúrne,,:-)
    Práve muž natiera bledohnedo penetrákom trámy na novozastrešenej kotolni a drevárke, ešte nás čaká pergola a terasa na vstupe...oproti susedke babičke, tiež je stále na vstupe k nám:-)...tá zídka by musela byť vyššia...a tiež tam nechávame starý orgován...tiež mám rada, a nechápem tie anglické kamenné domy a krásne vysadené záhrady:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pane jo, máte co dělat. Já bych chtěla všechno hned - nejlépe. Už včera bylo pozdě:) Můj muž říká, že takhle je to lepší a co bychom jako že dělali, ale já vím- NIC, jen bych si to užívala.
      Jenže bude holt po jeho a všechno se to děje pozvolna, pomalu a tak nějak to do sebe zapadá. Vývoji neporučíme:)) A zdravím Vaše sršně a divoké včelky.

      Vymazat
    2. :-)Sršne neviem na čo sú, asi aby decká vrieskali v podkroví, ale divé včely sú užitočné, lebo opeľujú tie stromy a rastlinky, ktoré včely nie...u nás sedia na levanduli, keď vstupujeme do bránky, zdvihne sa hejno:-)
      ....pozvolna a samovývojom, aj u nás to tak je:-)
      ..ešte natrieť doma a dať okenice-palisády...

      Vymazat

Díky za komentář :)
Andrea