úterý 15. listopadu 2016

Fronta....

.... na snídani:))



Ráno jsem se Soníkem šla na procházku a když jsme procházeli cestičkou, která vede nad naším krmelce, koukám, že tam něco je jinak. Na dálku vidím už né jako ostříž a tak mi to trvalo pár vteřin, než jsem zaostřila:) A ona srnka ve frontě na snídani.
No jo holka, budeš muset počkat, zrovna dneska jsem vyběhla bez pečiva a kaštanů.

Po procházce jsme opět šli kolem krmelce a to už neležela, ale stála a jako by mi chtěla říct, že spěchá na to jídlo. Nakrmila jsem psa a došla do sklepa pro pečivo a kaštany. Když jsem se vracela ke krmelci, popoběhla kus stranou, nasypala jsem snídani do dřevěného korýtka a rychle se dekovala pryč, ať se holka konečně nají:) Čím přikrmovat lesní zvěř je popsáno TADY

Doma jsem prohlížela emailovou poštu a měla jsem od kamarádky krásný soubor fotek (který mi sem bohužel nešel nahrát) a uvědomila jsem si, že mám to velké štěstí a les za okny:)

Minulý týden jsem koupila novou knížku, jmenuje se Skála.
Jsem teprve na začátku, ale čte se dobře. Hlavně u večeře, není to sice slušné, ale když večeříte v počtu jedna osoba, tak se to myslím toleruje .)


Posledních pár nocí jsem nemohla spát, asi ten superúplněk měl vliv na můj špatný spánek.
A že teda opravdu měsíc BYL OBRovský!:O

Lidé na celém světě měli od nedělního večera a po celý dnešek unikátní příležitost sledovat největší úplněk za téměř 70 let. Neobvykle velký a jasný byl Měsíc nejlépe viditelný, když nastala noc v Asii. Postupně se mohli kochat pohledem na přirozeného souputníka Země i obyvatelé dalších částí planety, včetně Ameriky, Evropy a Afriky. Někde, jako například v Londýně nebo ve Varšavě, ale radost z podívané kazily mraky.

Specifický jev nastává, když je Měsíc v úplňku a zároveň se co nejvíce přiblíží k Zemi, kterou obíhá po eliptické dráze o průměrné vzdálenosti 384.400 kilometrů. Dnes se k naší planetě nejvíce přitočil na 356.509 kilometrů, což bylo necelou půlhodinu po poledni SEČ. Vůbec nejjasnější pak byl krátce před 15:00 SEČ.
V podobné pozici byl Měsíc naposledy v roce 1948. Tak velký a jasný bude podle astronomů opět až za 18 let, přesněji 25. listopadu 2034. Tehdy se prý má k Zemi dostat ještě blíž – na vzdálenost 356.456 kilometrů. (zdroj:https://echo24.cz/a/wKVeT/superuplnek-tak-velky-mesic-vetsina-lidi-jeste-nikdy-nevidela)

Na dnešek už ale dobré, konečně jsem spala jako mimino:)




4 komentáře:

  1. Já si říkám,jak to,že jsi zásobená kaštany a Ty jsi domek pod kaštanem .-),to musíš mít zásobu :-).Závidím Ti,srnky ,lesy klid -to je k nezaplacení .Krása!
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo ahoj, je to tak:)) a kaštanů máme letos dost. Ale vloni to byla slabota, to už v půlce zimy nebylo po kaštanech ani vidu.
      Ale ptáčkové se někde toulají, už druhým dnem mají nasypáno a kde nic, tu nic, ani sýkorka...?
      Pa:))
      A

      Vymazat
  2. Ja tiež nemám vtáčkov v kŕmitku, sýkorky boli len pred oknom, možno vynadať:-)
    Krásne si tam nažívate:-)
    Supermesiac ani nespomínaj, budem mať supertýždeň, padá to na mňa..., som nevyspatá, zase u nás štyri dni volna! Dorotkin londýnsky Španiel príde atď....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlásím, že sýkorky dorazily:)
      Mnoho sil na ten nával u vás, nám přijede Verča na víkend, tak budeme aspoň v počtu 4. Komplet až o Vánocích.
      Pa:)

      Vymazat

Díky za komentář :)
Andrea