úterý 7. února 2017

Čakry nejsou žádné čachry

Dneska klidně, tiše....

„Co chceš, můžeš.“
– Tomáš Baťa


Chodíme s holkama (věk 40 až smrt) na yogu, je to moc příjemné, protáhneme si tělo a nevypustíme duši:) 

„Dnešní člověk nemá rád ticho, proto kolem něj pořád hraje televize, proto každý druhý chodí se sluchátky na uších. V tichu se totiž mohou do vaší mysli vtírat myšlenky, které nejsou tak úplně příjemné.“
– Prokop Siostrzonek
Yoga mě baví, zklidňuje a motivuje, pořád je co se učit a objevovat.

Mám ráda ten klid, ticho, nebo jen klidné tóny co cvičení doprovází.

„Člověk vzlétá, aby předstihl zvuk, ale nedovede se zastavit, aby postřehl ticho.“
– Miroslav Horníček

Dárek pro kamarádku

Na internetu je o čakrách plno článků, stačí jen zadat do vyhledávače.
Potřebovala jsem vědět, jak je to s barvami, abych přívěsek vyrobila....

  • 1. čakra - kořenová, základní -MULADHARA - mezi konečníkem a genitáliemi
  • 2. čakra - sexuální, sakrální - SVADHISTANA - v horní části kříže, na úrovni podbřišku
  • 3. čakra - solární, pupeční - MANIPURA - dva prsty nad pupkem
  • 4. čakra - srdeční - ANAHATA - uprostřed hrudi
  • 5. čakra - krční - VIŠUDDHI - mezi krční jamkou a ohryzkem
  • 6. čakra - čelní, třetí oko - prst nad kořenem nosu, ve středu mezi obočím
  • 7. čakra - korunní - SAHASRÁRA - temeno hlavy, těsně nad hlavou


„Na konci každé cesty začíná další.“
– Pavel Kosorin

„Jednej tak, abys byl šťastný, ne abys ses šťastným jen zdál.“
– Seneca

„Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se najde někdo, kdo neví, že to nejde. A dokáže to.“
– William Wilberforce



„Nechtěj být člověkem, který je úspěšný, ale člověkem, který za něco stojí.“

– Albert Einstein


„Lepší je zapálit alespoň malou svíčku než proklínat tmu.“
– Konfucius


„Když něco opravdu chceš, celý vesmír se spojí, abys to mohl uskutečnit.“
– Paulo Coelho


„Co máme za sebou a co před sebou, je málo důležité ve srovnání s tím, co máme v sobě.“
– Ralph Waldo Emerson



Jo a prázdninové plavčo nakonec bylo. Ledovka povolila, tak jsem vzala auto, Máru, naší sousedku Dášu a vyrazili jsme neohroženě do bazénu. Bylo to žůžo :)

4 komentáře:

  1. Věk 40 až smrt mě velmi pobavil :-) :-) :-)
    My jsme měli jógu a pak také tai-či jako povinný předmět na vysoké škole. Abych pravdu řekla, tenkrát to pro mě byl "vopruz". :-) Z velké části určitě proto, že to prostě bylo povinné, kdo ví, jak bych na jógu nahlížela dnes. :-) Ale z části taky proto, že jsem spíš takový živel a jóga je na mě velmi pomalá, neumím ji procítit, správně chápat, neumím si ji zkrátka užít... Třeba k tomu ale časem dojdu... :-)
    Je fajn, že tebe jóga velmi baví a užíváš si ji, každého baví něco jiného, sto lidí, sto chutí, a tak ti přeji spoustu příjemně prožitých jógových lekcí v kolektivu fajn ženskejch :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní2/09/2017

    Joga? Ohromná věc. Chodila jse na ni 2 roky 2 x v týdnu. Byla jsem po velmi těžkém porodu,a za 15 dnů mi umřel otec. Byla jsem tak rozhašená, a má matka byla z těch, co by nás ráda viděla rozvedené. Srovnala jsem zdravotně i duševně, najednou jsem viděl svět jinak. Začala jsem cvičit kdysi jogu s postiženým synem a dodnes nato rád vzpomíná. Změna myšlení a nikdo na mne nemůže dodnes. Doporučuji zkusit každému. Dneska už necvičím, jen občas mne to chytne. A fakt čakry nejsou čáry ..., ale kdo ví, ten ví, ale je jich stále hodně, co tomu nevěří. Vše dobré a hezké přeje Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Andrejko,
    po dlouhé době tady..mám nějaké mizerné období,ale už mi bylo smutno.
    Obdivuju Tě,jak všechno zvládáš,to že jsi pořád taková plná energie a nápadů.Náhrdelník se moc povedl.Joga mě láká,často si říkám,abych tam nebyla za pitomce :) a ty čakry mě moc zajímají,nevěděla jsem,že se tomu věnuješ,to bych brala i častěji.
    Přeji krásný víkend,mějte se všichni u Vás moc hezky.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný přívěšek, něčím přitahuje, ale čím, nedokážu popsat.
    Andrejko, také zdravím po delší pauze, která byla neštěstí jen pracovní :o)

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář :)
Andrea